poniedziałek, 2 lutego 2015

Jak zrobić zupę cebulową w proszku?



Kilka lat temu, kiedy jeszcze za bardzo nie przejmowałam się składem rzeczy, które wkładałam do sklepowego koszyka, bardzo lubiłam banalnie prosty przepis na obiad, który gdzieś-kiedyś-od-kogoś dostałam. Polegał na podsmażeniu kawałków piersi z kurczaka i dodaniu do tego śmietany wymieszanej z zupą cebulową w proszku.

Jak powiedziałaby Maria Skłodowska-Curie: Sama chemia, ale pyszne!*
*Patrz: Kabaret Moralnego Niepokoju ;)

Obiad słony i cebulowy, a do tego prosty i szybki - jak można tego nie kochać?
Trochę mi się nawet smutno zrobiło, odkąd przerzuciłam się na Real Food, że czasy tej delicji już za mną. Ale gdzież tam! Internet pełen jest przepisów na Onion Soup Mix, niezawierających tak apetycznych składników, jak chociażby to:
Knorr, Rozkosze podniebienia, Francuska zupa cebulowa z prażoną cebulką
cebula (48%) w tym prażona (3,8%), skrobia, sól, mąka pszenna, tłuszcz palmowy, ekstrakt drożdżowy, wzmacniacze smaku: glutaminian monosodowy, inozynian disodowy, guanylan disodowy, marchew, aromaty, czosnek, pieprz, kminek, kolendra, korzeń pietruszki, olej słonecznikowy, natka pietruszki, kwas: kwas cytrynowy, koncentrat soku z cebuli, glukoza
Mhm, brzmi naprawdę rozkosznie. A tu, popatrzcie jak ładnie :):



Zupa cebulowa w proszku


1/2 szkl. suszonej cebuli w płatkach
2 łyżeczki soli
2 łyżeczki słodkiej papryki
2 łyżeczki kurkumy
2 łyżeczki cebuli w proszku (ja po prostu zmiksowałam blenderem cebulę w płatkach)
1 łyżeczka suszonej pietruszki
1 łyżeczka cukru (u mnie kokosowego)


Składniki mieszamy, wrzucamy do słoiczka. Ot, cała filozofia.

Od razu zaznaczam, że nie używałam tej mieszanki do robienia zupy jako takiej, nie mam nawet takich planów. Ta mieszanka służy mi bardziej jako mieszanka przyprawowa, do stosowania w przepisach, które mówią o "zupie cebulowej w proszku". Można nią na przykład nacierać mięso, albo wykorzystać w sposób, o którym napisałam na początku, czyli wymieszać ze śmietaną (bądź słodką śmietanką, co kto lubi), dodać do podsmażonej piersi z kurczaka, chwilę podgrzewać, aby trochę zgęstniało, a potem wymieszać z ryżem. Efekt wygląda mniej więcej tak (sztuczne światło trochę przekłamuje kolor):



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz