czwartek, 18 września 2014

Łososiowy serek kanapkowy


Zawsze kupowałam dużo serków kanapkowych o różnych smakach: paprykowych, grzybowych, z szynką, z łososiem, ze szczypiorkiem itp. Pyszne, a do tego pozwalają zrobić w biegu szybką kanapkę. Ale w pewnym momencie przeczytałam o "aferze" związanej z serkiem marki Turek o smaku rzodkiewki, gdzie obliczono, że jedna rzodkiewka starczy na wyprodukowanie aż 16 opakowań serka! (źródło). Ostatnio z kolei kupiłam serek Tartare o smaku łososia i byłam zachwycona jego intensywnym smakiem. Pamiętając historię z rzodkiewką, spojrzałam jednak na jego skład, który możecie zobaczyć poniżej. I co? Aromat, dodatki wzmacniające smak, a samego łososia jedynie 0,8% (!). I ja za coś takiego zapłaciłam 4,50 zł?
Postanowiłam więc nie być już frajerką ;) - kupiłam zwykły serek śmietankowy (bez problemu można kupić taki bez żadnych chemicznych dodatków, nawet w dyskontach), do tego wędzony łosoś i otrzymałam przepyszny serek z dużą zawartością łososia :). Takiego produktu nie znajdziecie na półkach sklepowych, a możecie go bez problemu zrobić w domu w zaledwie kilka chwil. Warto!
Posiłkowałam się tym przepisem.


Porównanie składu:
Tartare, Łososiowa zatoka, serek twarogowy
ser twarogowy, aromat (zawiera wzmacniacze smaku: E 621 [glutaminian sodu]*, E 631 [Inozynian disodowy]**, barwnik naturalny betanina), śmietanka, łosoś wędzony (0,8%), sól, koper (0,1%)

*Może powodować, przede wszystkim, dyskomfort trawienny
**Powinien być unikany przez osoby z kamieniami nerkowym


Łososiowy serek kanapkowy


200 g śmietankowego serka kanapkowego
80-100 g wędzonego łososia
2 łyżeczki majonezu
odrobina sosu sojowego
sól, pieprz
koperek

Zmiksuj łososia blenderem, dodaj pozostałe składniki i zmiksuj ponownie. Wierzch posyp dodatkowo koperkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz