środa, 29 października 2014

Mini chałki


Chałki w wersji mini :). Nie są bardzo słodkie, więc jeżeli lubicie mocno słodkie chałki, zwiększcie od razu ilość cukru. Przepis znaleziony tutaj.


Mini chałki


4,5 łyżeczki drożdży instant
1 szkl. ciepłej wody
1/4 szkl. cukru
1/4 szkl. oleju
4 żółtka
ok. 4 szkl. mąki
1 i 1/4 łyżeczki soli
1 jajko do posmarowania chałek
sezam lub mak do posypania


Wymieszaj składniki i wyrób ciasto. Odstaw do wyrastania na około godzinę, do podwojenia objętości. Odgazuj ciasto, wbijając w nie pięść, i odstaw na kolejne 45 minut.

Krótko wyrób ciasto i podziel na 10 części. Z każdej części zapleć mini chałkę - ja formowałam wałek, który następnie składałam na pół, skręcałam ze sobą obie połówki, a końce zlepiałam na spodzie chałki. Gotowe bułki odłóż na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i odstaw na 30 minut. Posmaruj jajkiem i posyp sezamem lub makiem. Nagrzej piekarnik do 180 stopni i piecz ok. 20-25 minut.

8 komentarzy: